BİMER Uygulamalarının Çalışma Şekli Nedir?
BİMER uygulaması kapsamında Kaymakamlık, Valilik ve Bakanlıkların tümünde “Halkla İlişkiler Müracaat Büroları” kurulmuştur.Ancak “Alo 150” hattını cevaplamak üzere sadece valiliklerimizde çağrı merkezleri bulunmaktadır.Kaymakamlık ve Bakanlıklar’ a “Alo 150” hattı üzerinden ulaşılamaz.
“Alo 150” numarası herhangi bir ilimizden arandığında o ilin valiliğinde ki halkla ilişkiler görevlisi telefonu açar. Önündeki bilgisayarda Başbakanlık web sayfası inden telefonla arayan vatandaşın kişisel bilgilerini ve müracaatının konusu ve detaylarını kaydeder. Daha sonra kayıt altına alınan bu müracaat Valilik’ teki yetkili tarafından Kaymakamlık, İl Müdürlüğü veya Bölge Müdürlüğü’ne sistem üzerinden gönderilir. Gönderilen müracaat Kaymakamlık, İl Müdürlüğü veya Bölge Müdürlüğü tarafından sonuçlandırılır ve müracaat sahibine cevap verilir. “Alo 150” numarasına yapılan müracaat herhangi bir Bakanlığı veya Başbakanlığı ilgilendiriyor ise yine valilik halkla ilişkiler görevlileri aracılığı ile Başbakanlık web sayfası kullanılarak sistem üzerinden Başbakanlığa gönderilir. Buradaki değerlendirme sonrasında müracaat Bakanlık Yetkilisi tarafından Bakanlığın ilgili birimine yine sistem üzerinden gönderilir ve müracaat ilgili birim aracılığıyla cevaplandırılır vatandaşa da cevap verilir. Verilen cevaba ilişkin detaylar sisteme kaydedilir.
Bu sayede yerel düzeyde
çözülebilecek müracaatlar Bakanlık ve Başbakanlığa gelmeden
cevaplandırılır.Böylece zaman ve paradan tasarruf edilmiş olur.
BİMER uygulaması bir
yazılım ile web üzerinden yapıldığı için yurdumuzun en ücra köşesinden
yapılan müracaat ve bu müracaata ilişkin yapılan işlemler Başbakanlık’
tan koordine ve takip edilebilmektedir.
BİMER sistemde Valilik
ve Valilik kapsamındaki Kaymakamlık, İl Müdürlüğü ve Bölge Müdürlükleri
ile Bakanlıklar’ ın Merkez Teşkilatı, Genel Müdürlük, Müstakil Daire
Başkanlığı ve yine Bakanlıklar’ ın bağlı, ilgili ve ilişkili kamu kurum
ve kuruluşlarına kullanıcı adı ve sisteme giriş şifresi tahsis
edilmiştir. Tüm kullanıcılar her gün kullanıcı adı ve şifresi ile BİMER
programına girer ve o gün kendisine gelen müracaatları cevaplandırır.
BİMER uygulamasında
valilikler , il kapsamındaki kaymakamlıkların, il müdürlüklerinin ve
bölge müdürlüklerinin koordinasyon ve takibinden sorumludur. Yine
Bakanlıklarda merkez, bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşlarına BİMER
aracılığı ile gönderilen müracaatların takip ve koordinasyonundan
sorumludur.
Her ay Valilik ve
Bakanlıklara yapılan müracaatların sayılan, konularının ne olduğu,
müracaatların ne kadarının olumlu, ne kadarının olumsuz cevaplandığı ve
müracaatların cevaplandırılma süresi sistem tarafından rapor haline
getirilir.Bu rapor her ay Sn. Başbakan, tüm Bakanlıklar ile
Valiliklerimize (Valiliklere ilişkin rapor İçişleri Bakanlığı’na)
gönderilir.
BİMER’ e Yapılacak Müracaatların Kapsamı Nedir?
Bilgi Edinme Hakkı
Kanunu, Dilekçe Hakkının Kullanılması Hakkındaki Kanun, Kamu Görevlileri
Etik Kurulu’na yapılacak müracaatlar ile İnsan Hakları İhlallerine
ilişkin müracaatlar BİMER’ e yapılabilir.
Bilgi Edinme Hakkı
Kanunu Kapsamındaki her türlü bilgi BİMER aracılığı ile talep
edilebilir. Ancak bilgi edinme talebinin yazılı yapılması zorunluluğu
bulunduğundan “Alo 150” hattı üzerinden sözlü bilgi talebinde
bulunulmaz. Kaymakamlık, Valilik ve Bakanlıklar’ ın Halkla İlişkiler
Müracaat Bürosu’na şahsen gelinerek bilgi edinme talebinde
bulunulabileceği gibi, Başbakanlık web sayfası üzerinden de bilgi edinme
talebinde bulunulabilir.
Dilekçe Hakkının
Kullanılması Kanun kapsamındakiher türlü istek, şikayet ihbar, görüş ve
öneri BİMER üzerinden tüm iletişim seçenekleri kullanılarak yapılabilir.
BİMER’ e Dilekçe Hakkının Kullanılması Hakkındaki Kanun kapsamında
yapılacak ihbar veya şikayet müracaatlarında, müracaat sahibinin kişisel
bilgilerini bildirme zorunluluğu yoktur.Ancak müracaat sahibinin
kişisel bilgilerini vermeme durumunda kendisine müracaatına ilişkin
bilgi verilemez. Bu durumda müracaat sahibi sistem tarafından kendisine
verilen numarayı bildirerek “Alo 150” hattından veya www.basbakanlik.gov.tr adresinden müracaatının durumunu öğrenebilir.
Kamu Görevlileri Etik
Kurulu'na yapılacak müracaatlar BİMER aracılığı ile yapılabilir. En az
genel müdür veya eşiti seviyedeki kamu görevlilerinin etik davranış
ilkelerine aykırı uygulamaları hakkındaki müracaatlar sistem üzerinden
Kamu Görevlileri Etik Kurulu'na gönderilir. Kurul tarafından müracaata
ilişkin yapılan işlem sisteme kaydedilerek müracaat sahibine bilgi
verilir. Diğer kamu görevlilerinin (genel müdür seviyesi altındaki
unvanlar) etik davranış ilkelerine aykırı uygulamaları hakkındaki
müracaatlar, ilgili kurumun yetkili Disiplin Kurulu'nca incelenmek üzere
sistem üzerinden ilgili kurumlara gönderilir. Burada yapılacak işlemler
sisteme kaydedilir ve müracaat sahibine bilgi verilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder